divendres, 14 de desembre del 2012

Carpaccio de bacallà

Carpaccio de bacallà. M. Carme Papiol Gené. Acril·lic / Tela

Ingredients:

Bacallà remullat
Oli d’oliva
Tomàquet madur
Olivada negra

El bacallà un cop el tinguem remullat al punt, o si el comprem remullat, li traiem la pell i el posem sobre paper de cuina, per treure-li el màxim d’aigua, l’emboliquem ben fort amb paper film com si fos un caramel i el posem unes hores al congelador, així el podrem tallar molt fi.

Tallem el tomàquet, traiem les llavors i ratllem. Reservem

Quan volguem preparar-lo, a una plata per servir posarem una capa fina d'olivada, a sobre el bacallà que el farem a talls d’un mig centímetre, (si tenim maquina de tallar embotits ens anirà molt bé). A sobre el pintem amb el tomàquet ratllat i reguem amb oli d’oliva.
-:-

Trufas de Chocolate

Trufas de Chocolate (Blanca Ventura). Oli / Tela

-->
Trufas de Chocolate(Blanca Ventura)

INGREDIENTES:

200gr. Chocolate amargo para fundir.
50gr. Chocolate con leche.
1 Cucharada de coñac.
1 Cucharada de azúcar.
1 Paquete de fideos de chocolate.
Moldes de papel.
*Sino te gustan los fideos de chocolate como decoración puedes poner chocolate en polvo.


PREPARACIÓN:

Poner la nata líquida a calentar. Ir añadiendo el chocolate a trozos para que se funda (cuidado que no hierva). Añadir y mezclar el resto de ingredientes. Dejar enfriar. Meter en el congelador hasta que se ponga dura la masa. Batir con las varillas de montar nata (cambia de color). Hacer las bolas de trufa y pasarlas por los fideos de chocolate o por el chocolate en polvo.

Se guardan tapadas en el congelador y esperar un par de horas para empezarlas a comer; el tiempo de espera es a gusto de la persona, si le gusta la trufa muy helado o poco.

-:-